San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van jens post - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van jens post - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Albert/Jans

Blijf op de hoogte en volg jens

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

7-6-2015 Zondag
Vanmorgen eerst HOP – On Hop – Off shuttle buskaartjes gekocht. deze tickets waren 48 uur geldig.
Dit is ideaal voor enkele dagen verblijf in San Francisco.
Na het ontbijt dan ook maar direct naar opstap punt ca. 1.5 mijl verwijderd van het hotel. Een pittige wandeling omdat er niets vlak is . In de Hop On bus natuurlijk gelijk boven in gaan zitten, met de kop in de wind, maar wel mooi voor de foto’s. Via de Golden Gate Bridge, heen en terug, ons uit laten zetten bij de Cable Tram. Deze aandrijving gaat via een kabel in de straat en wordt met de hand aan het uiteinde van de kabel met de hand op een houten plateau gedraaid. Best bijzonder. Tevens is get best leuk, om aan de buitenkant van de tram te hangen, zoals vroeger in drukke tijden gebruikelijk was. Dus wij ook. Eind van de Cable Tram is bij de Fishermans Warf, bekend om de walrussen. We konden merken, dat de dames weinig konden winkelen, de afgelopen 3 weken, ze probeerden het in 1 middag in te halen.
Daarna doorgelopen naar de zonnebadende walrussen, in een Ponypark Slagharen lijkende omgeving. Toen bij de Mac gegeten en daarna de avondtour, welke begon om 19.00 uur. Was heel leuk en bijzonder winderig en koud. Via een dubbeldekker brug zijn we naar Pleasure Island gegaan, waar vanuit we een schitterende overzicht hadden van de skyline van San Francisco. Terug via de bovenste rijbaan van de dubbeldekker brug. Alle kleding, welke was meegenomen, kwam uit de kast. Maar het was de moeite waard. Daarna met een speciale shuttlebus tot bijna aan ons hotel teruggebracht, op speciaal verzoek een kleine tip. Fantastische chauffeur. En weer was een dag ten einde.