Grand Canyon 2 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van jens post - WaarBenJij.nu Grand Canyon 2 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van jens post - WaarBenJij.nu

Grand Canyon 2

Door: Jans

Blijf op de hoogte en volg jens

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Update
DINSDAG, 26 MEI 2015,
Vanmorgen waren de meeste van ons al vroeg op. Ik liep om half 7 al achter een edelhert aan, om deze te fotograferen. Is nog gelukt ook.
De vermoedelijke oorzaak was weer een uur tijdsverschil in ons voordeel, oftewel we hebben weer 2x hetzelfde uur meegemaakt. Dus was het ’s morgens een uur eerder licht, met alle gevolgen van dien.
Toch wel prettig, als je niet zo snel oud wilt worden.
Half 9 hadden we afgesproken, om te vertrekken naar de Grand Canyon. Jens nam de camper mee, en deze hebben we op een country P neergezet. Vervolgens hebben we ons met de shuttle bus naar het op 1 na westelijkste puntje van de Canyon laten brengen, en zijn al wandelend en fotograferend terug gelopen. Wat een gat. Je kunt je er geen voorstelling van maken, hoe diep, breed en imposant deze rotsspleet is. Wij hadden geluk, dat het een mooie zonnige dag was, dus de schaduwen en silhouetten waren prachtig om te zien en om op foto of film vast te leggen. Na zo’n 6 km wandelen, was het voor een ieder wel genoeg, en hebben wij ons met de bus terug laten brengen.
Na een versnapering genuttigd te hebben, zijn we met de camper naar een paar uitzichtplaatsen gereden voor nog wat foto’s uit een andere hoek. Het bleef indrukwekkend.
Daarna zijn we naar het centrum van het park gegaan, en hebben in het info centrum een film gekeken over het ontstaan en de ontwikkeling van de Grand Canyon. Heel interressant.
Bij terugkomst bij de camper moest Jens het laatste stukje rennen, want een rancher stond bij de camper een briefje uit te schrijven. Gelukkig bleek het een waarschuwing, maar de wetsdienaar werd me daar een portie agressief en boos. Dus maar gouw ja en nee meneer gezegd en niet weer achterom gekeken.
Bij thuiskomst op de campground nog even een borreltje, en vanavond nog even weer een slaapmutsje.
De afsluiting van weer een schitterende dag met heel veel bijzondere indrukken en belevenissen. Morgen een bijzondere dag in Amerika, want dan is onze INA jarig. Wordt landelijk gevierd.
Vanuit Arizona USA de groeten van ons allemaal.

• 27 Mei 2015 - 07:16

Marjolein:

Prachtige verhalen, super om te lezen, wat een mooie avonturen! En vandaag is het een nog specialere dag! Van harte mama!! Drink er een op met zn allen! Fijne dag mams

• 27 Mei 2015 - 08:33

Hennie Bakker:

Ik zag vanmorgen ook dat jij, Ina, vandaag jarig bent!
    Van Harte Gefeliciteerd vanaf deze kant.
    Dat heb je nog niet vaak meegemaakt, met je verjaardag zo ver van huis, en in zo'n prachtig gebied.
    Heel mooi om jullie belevenissen te lezen.
    Gezellige dag samen en tot later.

Groetjes uut Bruchterveld

• 27 Mei 2015 - 11:06

Dirk En Annie:

He Ina van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    in dat verre Prachtige America en Jans ook natuurlijk
    Wat een prachtige foto's en verhalen
    Geniet er lekker van en nog heel veel
    Reis plezier samen!!
    Groetjes en een goede reis!!

• 27 Mei 2015 - 18:51

Freddie En Tineke.:

Hallo gelukkig goed weer vandaag vooral daar als de zon schijnt.
    Dan ziet de wereld er mooi uit.Dat tijd verschil is raar.
    Ina ik zag dat je jarig bent gefeliciteerd lets party.groetjes freddie en Tineke.

• 27 Mei 2015 - 18:54

Hedwig En Horst:

Hallo Ina,

ook van ons van harte gefeliciteert met je verjaardag - en dat in zon prachtig natuur als de
    GRAND-CANYON.
    Wat zijn er moije verhalen en fotos van jullie reis. Geniet er allemal van.
    Verder noog veel reisplezier met de camper.

Groetjes ook an de anderen.

Hedwig en Horst

• 27 Mei 2015 - 20:56

Alina:

Ina, van harte gefeliciteerd vanuit Vriezenveen!!
    Leuk om jullie avontuur zo te volgen. we zijn zeer benieuwd naar de foto's, (want helaas kunnen we ze niet openen) Wat een belevenis en een prachtige natuur zal het zijn. Vast erg indrukwekkend. Maar goed dat pa nog een sprintje kan trekken scheelt weer een aantal dollars.
    Heel veel plezier nog met z'n allen!! ENJOY..

• 28 Mei 2015 - 01:12

Jan En Ria:

Allereerst Ina van harte gefeliciteerd met je verjaardag Jans natuurlijk ook
    Wij gaan er van uit dat jullie allemaal een borrel er op hebben gedronken
    Wat een geluk dat Jens nog kan sprinten
    Wij hopen dat we de foto's bij het volgende verslag weer kunnen openen
    Geniet met z'n allen
    Groetjes uit Baaalder